четверг, 11 декабря 2014 г.

IV. БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ. 1. Дорожні знаки, їх класифікація, призначення


    «Правила дорожнього руху відповідно до Закону України «Про дорожній рух» встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України.» Згідно закону регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів та дорожніх знаків.»

     На своєму шляху у школу, магазин, театр, на стадіон — всюди ви зустрічаєте дорожні знаки. Вони пофарбовані у яскраві кольори і видні здалеку. Багато з них вам добре відома. Дорожні знаки виконують ту ж службу, що й світлофори, лінії розмітки проїзної частини вулиць і доріг. «Правила дорожнього руху відповідно до Закону України «Про дорожній рух встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України». Вони допомагають регулювати і організовувати рух потоків машин і людей. Згідно Закону регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогоюдорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів та дорожніх знаків . 3наки полегшують роботу водіїв, допомагають їм і пішоходам правильно орієнтуватися у складній обстановці дорожнього руху. Водії добре знають значення дорожніх знаків і вміло ними користуються. Основні знаки також повинні добре знати велосипедисти і пішоходи, так як вони також являються учасниками дорожнього руху.

      Дорожні знаки мають властивість бути постійними, тимчасовими і зі змінною інформацією. Вони розрізняються як за формою, так і за пофарбуванням. На них нанесені різні малюнки, для того щоб швидше визначити їхнє призначення.

      Дорожні знаки складаються із 7 груп:
  • Попереджувальні знаки - інформують водіїв та пішоходів про наближення до небезпечної ділянки дороги та характер небезпек; їх встановлюють на певній відстані від місця небезпеки так, щоб вони були добре видні. Форма більшості знаків — трикутник білого кольору з червоним обводом. 
  • Знаки пріоритету – дають право на першочерговість проїзду перехрестя або вузьких ділянок доріг; 
  • Заборонні знаки – забороняють або скасовують певні обмеження в русі водіїв та пішоходів. Вони мають в основному форму кола білого кольору з червоним обводом. Але бувають також ці знаки, пофарбовані у червоний чи блакитний колір. 
  • Інформаційно-вказівні знаки – задають ритм руху, несуть інформацію про розташування територій, доріг, пунктів, де діють спеціальні правила. Ці знаки мають форму квадрата чи прямокутника з малюнками і написами на зеленому, блакитному чи жовтому фоні. 
  • Наказові знаки – інформують про обов’язкові напрямки руху, дозволяють певним категоріям рух по проїзній частині. Ці знаки виключно круглої форми і блакитного кольору. 
  • Знаки сервісу – надають повну інформацію про розташування об’єктів обслуговування, тобто допомагають водіям і пішоходам орієнтуватися в дорозі, наприклад сповіщають про місце відпочинку, заправні станції, медичні пункти, місця руху тощо. Вони мають форму прямокутника і пофарбовані у блакитний колір. 
  • Таблички до дорожніх знаків (знаки додаткової інформації) - уточнюють або обмежують дію знаків, разом з якими вони встановлені. Вони допомагають впорядкувати рух потоків транспортних засобів чи уточнити, посилити дії знаків. 
     Принципи встановлення дорожніх знаків.Як правило, усі дорожні знаки встановлюють на правому боці вулиці чи дороги лицем назустріч руху, щоб водії і пішоходи їх добре бачили. У великих містах і на всіх головних магістралях встановлюють знаки з підсвіткою (всередині них поміщені електричні лампочки), їх добре видно у темряві. Знаки також часто покривають спеціальною світло відбивною плівкою. При освітленні фарами автомобілів, що наближаються, вони починають світитися, і водій добре їх розрізняє ввечері.У всіх семи групах міститься багато різних знаків..

      При вивчені групи знаків дорожнього руху педагогу необхідно звертати особливу увагу дітей на :
  • Форму знаків, їх колір; 
  • Місце встановлення, зону дії знака; 
  • Схожість ззовні та різницю в значенні певних видів знаків. 
     Заняття мають відрізнятися від учбової діяльності в закладі. Вони повинні носити ігровий характер, надати можливість вихованцю можливість вільно спілкуватися один з одним, бути не просто слухачем, а учасником дорожнього руху на занятті. Тому під час вивчення розділу «Дорожні знаки» , в залежності від вікової категорії дітей, можна використовувати такі форми занять як: тренінг, гра-подорож, диспут,конференція, КВН та інші. Знайомлячись з новими напрямками діяльності дорожнього простору або закріплюючи вивчених матеріал, необхідно не забувати про постійне використання новітніх технологій. Створюючи комп’ютерні програми, тести, макети можна легко і швидко переконатися у якості знань вивченого матеріалу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий