четверг, 11 декабря 2014 г.

V. ВИСНОВКИ. НЕОБХІДНІСТЬ ІНФОРМАЦІЙНО-ПРОСВІТНИЦЬКОЇ РОБОТИ ЩОДО БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ НА ДОРОГАХ


    Необхідність інформаційно-просвітницької роботи щодо безпечної поведінки на дорогах зумовлена високим показником смертності та травматизму серед дітей і молоді, які є найбільш уразливими учасниками дорожнього руху. Завданням превентивної освіти є формування здорової і безпечної поведінки. ЇЇ впровадження в Україні здійснюються з 1996 року, переважно через систему шкільної освіти. Навчальний заклад є інституцією, яка забезпечує масове охоплення дітей. Заняття гуртка, виховних заходів, уроків-пропаганди мають стати початком подальшої системної діяльності спрямованої на формування моделі безпечної поведінки та позитивного ставлення до вимог безпеки в учасників дорожнього руху. Філософською та теоретичною основою заняття є модель безпечного дорожнього середовища, так званий «Трикутник безпеки», яка широко використовується в країнах з високим рівнем безпеки дорожнього руху. Дорожнє середовище стане безпечним, якщо є можливість уникнути всіх факторів ризику дорожньої аварійності, що належать до груп: «дорога», «транспортний засіб» та «людина як учасник дорожнього руху». Усвідомлення власного місця у системі відносин «ЛЮДИНА–ДОРОГА–ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ» сприяє формуванню особистого ставлення дитини до себе як учасника дорожнього руху, до власної безпеки та безпеки інших. Модель безпечного дорожнього середовища, з якою вихованці знайомляться протягом не одного заняття, покликана в подальшому закласти основу культури поведінки на дорозі. Триєдина мета реалізується в процесі занять через використання єдиного інформаційного простору з урахуванням вікових та психологічних особливостей дітей 10-17 років. Окрім цього, в основу занять покладено принцип активності – дитина, в першу чергу, є носієм первинної інформації з теми і активним учасником пізнавального процесу; принцип зворотнього зв’язку – обговорення та обмін думками; принцип сумісної діяльності – взаємодія всіх учасників уроку; принцип актуалізації результатів навчання – використання на практиці отриманих знань.

    На кінець 3 року вихованці мають знати : 
  • Дорожні знаки, їх значення у загальній системі організації дорожнього руху; 
  • Правила встановлення знаків. Зону їх дії. Винятки, зумовлені ПДР; 
  • Вимоги водія, пішохода, що наближається до ділянки дороги зі встановленим знаком; 
  • Наслідки порушення вимог, введених установленим знаком. 

Список використаних джерел:
  1. Братчук О. Правила дорожнього руху. Торсінг Плюс, 2005. - 64с.
  2. Воронцова Т.В. Репік І.А. Основи безпеки життєдіяльності: Підручник для 8-го класу.-К.: Алатон, 2004 – 144с.
  3. Воронцова Т.В. Пономаренко В.С. Основи здоровя. 8 клас: Посібник для вчителя.- К.: Алатон, 2008. – 112с.
  4. Пляшечук В.І. Дорожня азбука. Видавництво Радянська школа, 1977.- 181
  5. Правила дорожнього руху для дітей.-Торсінг плюс, 2009.- 64с.
  6. Уткін В. Малюнки на дорогах . Розповідь про дороги і правила руху. Видавництво дитячої літератури «Веселка».- К.: 1986
  7. http//test.edu.vn.ua.Методичні рекомендації з Правил дорожнього руху.

1 комментарий:

  1. Менi потрiбна книга "Правила дорожньго руху для дiтей" Торсiнг Плюс 2005 рiк.

    ОтветитьУдалить